3 Ekim 2011 Pazartesi

Kolera Günlerinde Aşk

Bu hafta Gabriel Garcia Marquez haftam! Kolera Günlerinde Aşk'ı okumuştum, bir de filmini izledim.
Yine büyülü bir gerçekçilik, yine hamak ve yine aşk!

Asi  Fermina Daza, aşka inancını hiç yitirmeyen Florentino Ariza...

Kitabı okuyalı uzun zaman oldu. Kitabı çekilen filmlerin kaçınılmaz kaderi olan kitap-film karşılaştırmasını yapabilecek kadar anımsadığım birkaç şeyden bahsetmek istiyorum.
Bence filmdeki en büyük boşluk, aşık Fermina Daza'nın, üstelik Doktor  Urbino'dan hiç hoşlanmayan Fermina'nın bir anda Doktor'la evlenmeye karar verdiği andı. Kitaptan anımsadığım kadarıyla  Fermina, Florentino'yu zayıf ve silik buluyordu. Kendi deyimiyle "Gölge" gibi. Filmde Fermina'nın doktordan hiç hazzetmediği sahnelere tanık oluyoruz. Kuzeni doktora çok daha yakın, doktorun gülüşünün tatlılığından bahseden de kuzeni. Zaten kuzeniyle aralarındaki bu konuşmadan sonra Fermina, doktora babasıyla görüşmesini söylüyor. Evleniyorlar... 
Ben kitabın can alıcı noktalarından birinin bir aşktan diğer aşka geçen Fermina'nın bu kararlılığı olduğunu düşünüyorum. Kuzeninin doktor hakkındaki düşünceleri doktoru Fermina'nın gözünde değerli mi kıldı? Oynamadığınız bir oyuncağın bir başkası tarafından beğenilince kıymete binmesi gibi. Ama bu Fermina'yı tek düşündüren şey değildi elbet : İyi bir gelecek isteği, baba faktörü, zayıf Florentina...

Hilda Hidalgo ile sohbet ettikten sonra uyarlamaların senaristin ve yönetmenin bakış açısıyla son halini aldığını gördüm.  Bu açıdan hüküm vermiyorum, bakış açısı diyorum. Ben olsam o geçişi daha çok vurgulardım diyorum.

Benim gördüğüm Fermina, Florentino'yu hem seviyor, hem ondan nefret ediyor,  hem kıskanıyor hem de ona acıyor. Onunla daha mutlu mu olurdum derken pişman.... Neyse ki aşk her yerde ve her zaman... Uğruna kolera bayrağı çektirecek bir şey işte...
İzleyin derim.


Film hakkında kısa bir bilgi:
2007 ABD yapımı
Yönetmen: Mike Newell
Senarist: Ronald Harwood
Oyuncular
Javier Bardem (Florentino Ariza)
 Giovanna Mezzogiorno (Fermina Urbino)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder